יום שני, 11 ביולי 2011

ISRAELI BED&BREAKFAST


שלום לכולם, 

בימים אלו כאשר הזמנות הצימרים בשיאן לרגל חופשת הקיץ, הסיכוי למפח נפש מצימר שלא עומד בציפיות הוא גדול.
משרד התיירות השיק לפני שנים מספר את פרויקט IBB - דירוג חדרי האירוח בישראל. בדיוק כמו עם הכוכבים של בתי המלון, כאשר נופשים במלון יודעים בדיוק לאיזו רמת שירות לצפות בהתאם למספר הכוכבים של המלון, כך גם עם הצימרים וחדרי האירוח: יש 3 דרגות - B, A ו-C  ובהתאם לכך רמת האירוח וגם רמת המחיר. אז הנה הכתבה שפורסמה ב-YNET:

החופשה הכפרית הפכה בשנים האחרונות ללהיט. המילה "צימר", שעד לפני שנים ספורות כלל לא היתה מוכרת, הפכה תוך שנים ספורות לשגורה בפי כל. כי מה אנחנו כבר רוצים בחופש? טיול נחמד, אוכל טוב, קצת ירוק מסביב - ושקט. בלי ההמולה היומיומית ששוטפת את הראש. או בקיצור, צימר. עם מיטה טובה וארוחת בוקר ראויה.

בארץ יש היום כ-8,000 חדרי אירוח, מרביתם בצפונה. הקהל הישראלי נופש בעיקר בסופי שבוע, חגים וחופשים, נתון שמשמעותו תפוסה שנתית של כ-35%. נתון זה הצריך פנייה לפלח שוק נוסף - התיירות הנכנסת. במקביל, התעוררה בקרב תיירים מחו"ל דרישה להכיר את ישראל מקרוב, על כל רבדיה, מעבר לערים הגדולות והמקומות הקדושים.

לרבים בוודאי יצא להזמין חופשה אשר הפרסומים עליה הרבו בשבחים והציעו ירק שופע וניקיון בוהק, שפע אטרקציות לצד שקט שמיימי, אוכל נפלא, שלל פינוקים - וכל זה התאדה לאויר (הצלול, הצלול) כאשר נתקלתם בצימר אפרפר בסמוך לרפת, מיטה מוזנחת, מזרן סמרטוטי, לכלוך והזנחה וכל אותם דברים, קטנים כגדולים, המעיבים על החופש שכה חיכינו לו.

וכמו שבתי מלון מדורגים לפי כוכבים והלקוח המזדמן יודע את טיב השירות אותו יקבל בכל מקום, נוצר גם הצורך שחדרי האירוח הכפרי בארץ יעמדו בסטנדרטים בינלאומיים אשר יגדירו במפורש את איכות המקום ואת רמת השירות שמקבלים האורחים. משרד התיירות והמשרד לפיתוח הנגב והגליל, בסיוע עמותות התיירות, תנועת המושבים ועוד גופים, פיתחו מדד לפיו מדורגים חדרי האירוח הכפרי בישראל: מדד IBB, או בשמו המלא: Israel Bed & Breakfast.

המנכ"ל בפועל של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה הוזמן בכור, מסבירה: "מדד IBB הוא משמעותי עבור כל מי שמבקש להתארח בצימר בגליל. זו האופציה היחידה לדעת שמה שרואים באתרי השיווק באינטרנט, זה באמת מה שתקבלו כשתגיעו למקום. כשמבטיחים לכם נוף מהמם זה באמת מה שתפגשו כשתפתחו את החלון, ולא לול תרנגולים או רפת. בשתי מילים - אמת בפרסום!

"הקריטריונים שנבדקים קובעים את איכות הצימרים – זאת אומרת, שאתה מקבל קצת יותר ממה שציפית. בנוסף נבדקים גם קריטריונים כמותיים כמו סוג הכרית, המזרן, ניקיון במקומות לא שגרתיים, גודל החדר, רעש המזגן - כל מה שחשוב לנו כשאנחנו יוצאים לנופש, אבל לא תמיד זוכרים לשאול".  

צ(י)מרת האירוח

מדד ה-IBB בוחן 140 קריטריונים שונים בהתאם לתקנים בינלאומיים ומדרג את חדרי האירוח לשלוש רמות - A, B, C - הקובעים את רמת הצימר ואיכויות השירות בו. 

התיירנים עוברים סדנא וביקורת באתר עצמו ע"י יועץ המוכר ע"י משרד התיירות. בסוף התהליך, הם מתחברים למערכת ממוחשבת המאפשרת גלישה ברשת המציגה את דירוג הצימר, מחיר הלינה ופניות הצימר. מחוץ לחדר הצימר נתלה שלט המצביע על השתתפות הצימר בפרויקט הדירוג ותעודה המעידה על דירוגו. המערכת מאפשרת הן לתייר פרטי והן לסוכן התיירות נגישות ישירה לבעל חדרי האירוח.

טלי עומר, מנהלת תחום התיירות ופרויקט דירוג הצימרים (מדד IBB) ברשות לפיתוח הגליל של המשרד לפיתוח הנגב והגליל: "כיום, כשמשפחה מחליטה לצאת לחופשה, היא בודקת היטב היכן כדאי להוציא את כספה. אנו מרגישים זאת היטב בפנייה העולה וגוברת לצימרים המדורגים במדד ה-IBB. כך מקלים על הציבור את הבחירה. אנשים אינם ממהרים לצאת לנופש על סמך המלצה בעיתון או בדיקה באינטרנט אלא בודקים את אתר הנופש הרצוי על כל אופניו, סביבת האתר, איכות השירות, מחירים אטרקטיביים וכו'. אנו ממליצים לקהל לנצל את כספו היטב וללכת באופן בטוח על צימרים שנבדקו בקפידה". 

בין הגורמים הנבדקים במדד IBB הם המרחק בין הצימר לחניה (A = חניה צמודה, B = עד 15 מטר, C = מעל 15 מטר), השפות אותן דוברים בעלי העסק (אנגלית + 2 שפות, אנגלית + שפה נוספת, אנגלית בלבד), גודל יחידת הדיור לזוג (מעל 35 מ"ר, מתחת ל-35 מ"ר, עד 25 מ"ר), גודל המקלחת וחדר הרחצה (A = מעל 90X90 ס"מ למקלחון ומעל 4 מ"ר לחדר כולו, B = מתחת לנתונים אלו, C = מתחת ל-80X80 למקלחון ומתחת ל-4 מ"ר לחדר הרחצה), גודל מסך הטלויזיה (A = מעל 30 אינץ' או 2 טלויזיות 30 אינץ', B = טלויזיה 25 אינץ', C = טלויזיה 21 אינץ'), וכן איכות המזרן, שרותי כביסה וגיהוץ, איכות הסביבה, איכות משאבי הטבע שבסביבה הקרובה, ועוד ועוד - כאמור 140 גורמים המשפיעים על הדירוג של הצימר במדד.

אז אל תפלו בפח ואל תתפתו לתמונות מפתות - תלכו על בטוח. הצימרים של וילה רומנטיקה קיבלו דירוג A בפרויקט IBB. כך תוכלו לצאת בלב שלם לחופשה מדהימה ולדעת שלא זרקתם את כספכם לשווא.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה